Wednesday, November 27, 2013

Bismillahirrahmanirrahim


ya Allah jika aku jatuh cinta ya Allah, cintakanlah aku pada seseorang yang melabuhkan cintanya padaMu agar bertambah kekuatan ku untuk mencintaiMu
ya Muhaimin jika aku jatuh hati, izinkanlah aku menyentuh hati seseorang yang hatinya tertaut padaMu agar tidak terjatuh aku dalam jurang cinta nafsu
ya Rabbana jika aku jatuh hati, jagalah hatiku padanya agar tidak berpaling daripada hatiMu
ya Rabbulizzati jika aku rindu, rindukanlah aku pada seseorang yang merindui syahid ke jalanMu
ya Allah jika aku menikmati cinta dan kasihmu ya Allah,  janganlah kenikmatan itu melebihi kenikmatan indahnya bermunajat berbakti di jalan yang teragung
ya Allah jika aku jatuh hati kepada kekasihMu ya Allah, jangan biarkan aku tertatih dan terjatuh dalam perjalanan panjang menyeru manusia kepadaMu
ya Allah jika Kau halalkan aku melebihi kekasihMu, jangan biarkan aku malampaui batas sehingga melupakan aku pada cinta hakiki dan rindu dan abadi hanya kepadaMu ya Allah

Amin ya Rabbal Alamin

No comments:

Post a Comment