Wednesday, July 10, 2013

ingat lagi dulu . .

assalamualaikum & salam Ramadhan

aku sebenarnya konfius jugak nak mengeja Ramadhan ni

Alhamdulillah 1 Ramadhan harini , umur pon dah 19 tahun . ingat lagi dulu Ramadhan pertama . start umur 6 tahun aku dah pandai puasa penuh , power betul aku masa tu . tapi masa umur 6 tahun tu bukan Ramadhan pertama , Ramadhan pertama masa umur 5 tahun . masa umur 5 tahun aku puasa buat kali pertama hari pertama je aku puasa , 29 hari lepas tu lepak je aku makan tengah hari pesume . satu-satunya hari yang aku puasa masa umur 5 tahun tu aku langsung tak dalam sedar , dari pagi sampai petang aku macam zombie tu ha , baring pon depan peti sejuk wa cakap lu . ni serius ni . petang-petang ibu aku bawak berjalan naik motor pon mata aku terkatup je tak bukak langsung . down jugak bila ingat balik cerita zaman muda-muda ni .

ibu aku sebenarnya offer jugak aku bukak puasa je masa tu tapi aku ni dari kecik dah ego kan nak buat cemane , so aku buat-buat je aku tahan padahal semua orang tahu nyawa dah tinggal separuh , kelakar kan aku rasa kelakar sangat kahkahkah . aku rasa masa umur 5 tahun tu aku tak kuat nak puasa sebab aku masih menyusu botol , kalau tak silap la . aku tak ingat pulak masa buka puasa tu aku minum susu botol dulu ke aku balun nasik lemak dulu , eh tapi aku rasa start masuk tadika aku dah tak menyusu botol la , eh entah la . umur dah 19 kan dah lama sangat tinggal .

esok result UPU keluar , aku doa je yang terbaik . result matrics haritu pon insyaallah lah boleh bawak aku berjaya satu hari nanti . kita doa sama-sama okay ;)

sekian entry 1 Ramadhan dan Ramadhan pertama . bye .






No comments:

Post a Comment