Sunday, July 14, 2013

#throwback

assalamualaikum . .

aku tak ingat pernah ke tak pernah aku cerita pasal Amir dalam ni , rasa macam tak pernah tapi rasa macam pernah sebut-sebut bagi hint sikit tapi tak kesah la . Amir bukan boyfriend aku . aku kenal Amir masa umur 16 tak silap tapi masa tu dia tak kenal aku lagi la . sekarang insyaallah la dia kenal aku , dan aku rasa dia sangat berhati-hati dengan aku . entah mende entah insecure tak tentu pasal .

tahun lepas masuk KMJ , Amir pon dapat KMJ . memandangkan dalam semua laman sosial aku ni berkawan dengan dia so dia perasan aku la agaknya . masa malam jamuan hari raya kat KMJ haritu sempat jugak la aku bergambar dengan dia , seronok bukan main . beberapa hari lepas tu Amir ada message aku kat twitter , dia tanya aku budak module berapa . then aku pon jawab jujur je la . dia mintak tolong aku carikkan seorang perempuan ni , crush dia . aku pon acah-acah la profesional tanya nama tanya kelas pesume , nak tolong la kononnya . malam tu jugak aku mintak tolong kawan aku carikkan budak tu , jumpa . aku pon pergi la jumpa perempuan tu . disscus sikit-sikit ceh cehh tanya itu ini lepas tu aku cakap la ada kawan aku ni suka ke dia . dia pon macam , biasa la terkejut mesti punya . balik je jumpa budak tu aku terus kata ke Amir yang aku dah jumpa budaknya , Amir pon boleh pulak terkejut sangat-sangat . tak sangka agaknya efisyen gila aku buat kerja . heyy see the leg la aku kata . takda la aku tak kata pon macam tu . so aku tanya la nak buat next nya ? dia pon membebel la entah apa-apa aku pon malas nak dengar .

esoknya Amir message aku lagi . dia kata budak yang aku dah jumpa tu bukan budak yang dia suka . dia kata kawan dia salah bagi info , so dia bagi aku info yang salah so aku jumpa salah orang . entah macam apa entah . dah tak pasal-pasal aku jugak yang nak kena settlekan . bodoh bodoh . aku yang rasa bodoh sangat . ya Allah aku punya malu toksah nak cakap la , nasib budak perempuan tu pon relax chill je . lepas dah settle dengan perempuan yang ni aku tetap kena usahakan carik perempuan yang betol pulak . aku pon rasa macam nak tikam diri sendiri , kenapa la pergi buat kerja macam ni . kalau kau fokus belajar je kan senang . tapi perempuan yang ni Amir jumpa sendiri , aku tak sempat jumpa dia dah jumpa dulu . senang sikit lah kot kerja aku . masa Amir bagitahu aku yang dia dah jumpa crush dia tu aku tanya la nak buat apa lagi ? nak mintak number ke ? mintak couple terus ke ? yang ni pon aku tipu . tapi Amir just cakap takpa la , tak payah buat pape . erk aku pon macam pelik la , so aku carik perempuan tu . rupanya perempuan tu dah ada boyfriend handsome . aku pon macam kahkahkah lepas tu aku tanya Amir dia nak balik tak perempuan yang aku tersalah tu . sejak tu Amir pandang aku macam asdfghjkl

so then after that hidup berjalan macam biasa sampai satu hari Wadiah kawan susah senang aku tu bocorkan rahsia aku ke Amir . rahsia apa tu tetap menjadi rahsia la tapi sejak tu Amir dengan geng dia dengan budak kelas dia pandang aku sinis je . aku sebagai perempuan yang acah-acah profesional ni buat tak tahu je la , dah orang nak pandang takan nak marah pulak . aku tetap bergembira macam biasa .

naik semII , Amir dah ada girlfriend . aku bukan tak biasa . dari umur 16 tahun aku kenal dia entah dah berapa ramai perempuan jadi girlfriend dia pon aku tak tahu . lagi satu aku kan profesional so aku tak heran . tapi dia dan geng dia dan bebudak kelas dia dan girlfriend dia tetap nak pandang sinis ke aku sampai la berakhir zaman matrik . aku conclude je la yang sebenarnya Amir ni insecure , girlfriend dia pon insecure . padahal aku takda buat pape pon .

Amir pandai , flatters for both semester . insyaallah 1 September nanti dia further kat UiTM on dentistry .

mungkin sebab ni jugak la sampai sekarang aku tak boleh nak move on .

Ramadhan 5 , berapa hari ni aku busy sikit buat kerja-kerja nak masuk U , busy sampai rasa nak muntah .  tak siap-siap jugak . kbye .


No comments:

Post a Comment